12th December , Nothing like November !

Vaknar , drömmarna försvinner sakta ,
Så som dimman på ängen utanför fönstret ,
Fönstret som Vi lämnat på glänt för att släppa in den friska sommar luften .
Du sover fortfarande,
Ditt ansikte lockar fram ett leende på mina läppar,
Ditt varma leende och
Din lena kind mot min varma kropp.
Luften från dina mjuka andetag smeker min bröstkorg ,
Jag skymtar solen långt bort på horisontens skarpa kant .
Säden lyser som guld i solens varma strålar ,
Dimman ligger som ett täcke över stenmuren som skildrar ängen från den långa smala grusväg
Den grusväg som har sitt slut vid havets kant .
Jag hör hur fiskmåsarna bråkar om sin frukost,
Hur en inombordare puttrar in i hamnen efter en morgon av förväntningar.

Jag drar min hand genom Ditt blonda utsläppta hår , som ligger lika stilla som Du  ,
Du vaknar nog till, men somnar
lika snart igen .

Kommentarer

Postat av: chokladbecka ;)

Vackeert ! :D


Kommentera inlägget här :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback